Tuesday, October 14, 2014

KENAPA SAYA PILIH SHAKLEE

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM...

Syukur ke hadrat Ilahi kerana masih diberi kesempatan untuk menulis sedikit cebisan kisah cinta ana dengan SHAKLEE..wow..tak kenal maka tak CINTA.

Nak cuba apa-apa produk pemakanan adalah penting untuk kita mengenali dengan lebih 'akrab' tentang kisah si produk itu sendiri.

BAGAIMANA ana pilih SHAKLEE dan KENAPA SHAKLEE??

Jujurnya, ana amat malas untuk terlalu concern tentang kesihatan ana. Maksud ana disini, andainya ana demam, or sakit selsema skit-sikit, memang ana TIDAK AKAN mengambil langsung apa- apa ubat pun. Pada Ana semuanya milik Allah jadi HANYA Dia yang LAYAK memberi kesakitan itu dan DIALAH jua yang layak untuk mnyembuhkannya.

Namun ana SILAP...MEMANG SEMUANYA MILIK DAN DENGAN IZINNYA berlaku. Namun ALLAH melihat kepada usaha hambaNya . Adakah Kita bersungguh untuk sihat? Adakah kita menghargai KESAKITAN itu dan KESIHATAN itu? so, nak pening-pening sangat tak perlukan kot..

ANA TIDAK pilih untuk merubati kesakitan ana, Namun inshaaAllah ana pilih untuk MENJAGANYA agar TIDAK DIUBATI..ha, itu je pun.:)

2013 IA BERMULA

Masa ini ana disahkan mengandung untuk kali ke 2,Alhamdulillah, rezeki Allah. Kerana pengalaman mengandungkan Afiq,ana tak nak dh rase utk kali ke 2 pulok. iaitu Hb Low. HBLow memang sinonims dengan ana, selalu kena mrah kat nurse. buku asyik rekod merah je.

Ana bukan suka-suka atau langsung tidk berusaha,tapi memang ia tak menjadi dengan Ana walaupun dh makan itu ini. ubt klinik lagilah sampai 4biji kena telan..tp nursa tk bgtau plak kesan buruk ubat tu untuk kita masa akan dtg. Dan yang peliknya untuk kali ni dia tk bagi telan kuantiti banyak mcm tu pulak..just 2 katanya,.yang laun iktiar sendiri makan apa-apa yang boleh menaikkn hb ana.

kandungn ke 2 ana,ana keguguran...bukan rezeki ana...tapi tak lama lepas tu,ana mengandung lagi. Masa ni,ana dah preparekan vitamin shaklee..ana take vita lea dan b comp. ia adalah suplemen penting untuk ibu mengandung agar kndungan sihat dan kita pun sihat.

Semasa mengandungkan Auni,ana bekerja as manager first lady at dungun. waktu kerja masuk jam10 till 10 malam..letihnya Allah yang tahu.tapi alhamdulillah, ana tetap cergas dan tiada langsung masalah dengan kesihatan kandugan ana. HB ana tak pernah merah..tapi bila ana miss nak mkan vitamin vita lea,ha merah la ia..so,ana tak miss dah lepas tu.seronok sangat.





Kegerunan ana pada ubat besi tu,dapat diatasi..Syukur..Abang pun gumbira tengok wife sihat je.

Sejak itulah bermulalah episod shaklee dalam kehidupan ana..Susu ana tak suka nk telan tapi sepanjang pregnant WAJIB kena minum susu dan abanglah orang yang BERTEGAS dengan isu susu ini.iyelah, siapa tak sayang ANK BINI oi.hihi..

SO ana bertukar kepada solution lain, yang mampu menjaminkan khasiat hebat tanpa susu. YES!SOLUTIONNYA ana choose ESP shaklee..kerana dah terjatuh cinta dengan pandagan pertama KEHEBATAN suplemen ini, ana takkan BERGABUNG dengan yang lain dah. Kena tengok shaklee je dulu.hihi.

Mula-mula minum esp, memang TAK SEDAP, eeee kat manalah sedapnya yang orang ramai duk promo sangat2 kan..ish..ish,,Tapi ana TERUSKAN juga kerana harganya bukanlah mudah untuk orang seperti ana ni nak dapatkan. Jadi tak boleh membazir(baik telan ESP lagi dari kena paksa telan SUSU). So the best is, lama-lama lain mcam je...satu hari tanpa ESP mahunya ana meroyan.. Ana ni jenis TAK CONCERN pada keperluan makan.. so bila  dah lapar, perut dah 'menyanyi ' barulah mengada-ngada nak makan jadi marilah ANGIN satu badan tau..

DAN INI TIDAK BAIK UNTUK IBU-IBU MENGANDUNG!!!! jangan tiru aksi-aksi ini dirumah ok! kerana amat menyakitkan. SEJAK BER ESP, Subhanallah, SHAKE je pagi2 then minum sebelum pergi keje, BESTTT sangat2 sarapan lewat pun ana tak PENING-PENING dan ANGIN tak datang dah..DAN SEJAK ITULAH ia wajib untuk Ana..

KERANA kandungan, ana berkenalan dengan ESP..Namun ESP ini TAMAK. BUKAN sahaja bagi kesan kat baby, bukan sahaja pada kesihatan ANA PREGNANT ketika itu, NAMUN yang FAKTA sangat-sangat,KULIT ANA PUN ESP nak RAWAT jugak..WOW!!!!!

KULIT TERCERAH DAN TERMULUS sedikit dengan esp.INI ADALAH TESTIMONI JUJUR dari ana.RUGINYA kalau korang tak MENCUBA.

THEN, ana tak meragui langsung dah SHAKLEE produk..BUKAN sahaja baik untuk ana, MALAH untuk anak ana pun ia SANGAT2 meninggalkan kesan. MEALSHAKES shaklee adalah segalanya untuk AFIQ dan Afiq is the BEST for me..MASALAH SEMBELIT?SELERA MAKAN?KULIT? semuanya selesai..SUBHANALLAH semuanya hanya dengan izin Allah ,Namun Allah menyuruh kita berusaha untuk mencari yang terbaik..



Maaflah, ANa tak akan dah PILIH yang lain.SHAKLEE is EVERTHING FOR ME.
And i hope, ONEDAY shaklee also be THE BEST part FOR EVERYONE!!!

MAY ALLAH BLESSING MY DREAMS....inshaaAllah:)




Untuk dapatkan konsultasi dari ana,jom hubungi ana..IT FREE!!




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.