Friday, October 3, 2014

PETUA HATI LAPANG BILA MINYAK NAIK

Ala, berapa lah sangat 20 je pun. Orang kaya boleh la cakap macam tu kan..tapi bagi mereka yang mencari rezeki kais pagi makan pagi, kais petang makan petang, Nilai 20 begitu memberi kesan yang sangat pada ekonomi perbelanjaan harian mereka.

Namun ada juga mereka yang hidupnya susah, tak kaya tapi biasa-biasa je pun, Masih mampu menerima isu kenaikan HARGA MINYAK ini dengan tenanag hati dan masih mampu menjalani kehidupan hari hari dengan berlapang dada. KeNAPA? Kerana imannya......

Macamlah alim sangat ana nak bercakap pasal ni kan. Tapi ini bukan soal alim atau berlagak alim. Tapi ini adalah kebenarannya, bila hati kita ini benar-benar yakin dengan rancangan dan aturan Allah, tiada istilah untuk merungut dan bersedih dengan hal ini.




Antara petua BERHATI LAPANG DENGAN KENAIKKAN HARGA MINYAK

  • Ucaplah innalillah apabila menerima perkhabaran ini, kerana ia adalah suatu beban untuk kita. Suatu musibah untuk kita sebagai rakyat yang terpaksa melaluinya. Innalillah, SEGALANYA MILIK ALLAH DAN KEPUNYAAN DIA.

  • INGATLAH SENTIASA,bahawa...
"sesungguhnya Dialah Allah yang menetapkan harga itu, Dialah Allah yang melapangkan, Dialah Allah yang menyempitkan serta Dialah Allah yang memberi REZEKI,,,,"(sahih riwayat daud)

  • Yakinlah sentiasa bahawa..
"Allah meluaskan rezeki dan menyempitkannya bagi siapa yang Dia kehendakinya.:"(Al-RA'd:26)

  • BERNIAGALAH walaupun anda telah kaya. 

  • SERTAI perniagaan Shaklee, inshaaAllah bukan sekadar KAYA tapi BERJAYA DUNIA DAN AKHIRAT.


Jadi untuk apa kita hendak menyalah kan orang ini, orang itu. Sedangkan kita ini orang beriman, sepatutnya lebih mendalami erti kata rezeki yang sebenar , tidakkah rezeki Allah itu maha meluas, jangan sempitkan minda kerana ammarah..

Kita cari SOLUTION di sebalik PROBLEM yang melanda..inshaaAllah hati lapang, hidup tak tertekan, senyumlah wahai hati, inshaaAllah dimurahkan rezeki.

Solution yang BENAR-benar membantu ialah perniagaan shaklee. Lepas ini, bukan kata minyak kereta anda boleh beli . TAPI DENGAN STESEN-STESEN minyak tu anda BOLEH miliki, inshaaAllah..

TIADA YANG MUSTAHIL BAGI ALLAH...jadi memintalah padaNya.

Anda tidak perlu duit beribu untuk dapatkan pulangan yang berjuta..
Anda tidak perlukan MULUT manis untuk CEPAT KAYA
Anda juga tidak perlukan PANGKAT yang besar untuk BERJAYA

apa yang anda perlu...

HANYALAH RAJIN BERUSAHA
HANYALAH RM75 UNTUK JADI AHLI
HANYALAH RAJIN BERIBADAH

itu sahaja ok..tapi hasilnya LUARBIASA hebat..PERCAYALAH kerana ia adalah FAKTA!!




anda berminat untuk menambahkan pendapat sampingan keluarga?
Jom hubungi Ana kita bincang dan kongsi


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.