Wednesday, October 15, 2014

TIPS ATASI BAU BADAN

EEEEEEeeeeeeeee!!!!

Masalah bau badan? Memang tak rare kan..Kadang-kadang kita berasa syok sendiri, macam-macam dah usaha kita buat untuk hilangkan bau badan. PERFUME, DEODORANT.. mandi bersihkan diri, menjaga kebersihan diri..Namun ia tetap tak hilangkan.

TIDAK SEMUA orang yang berBAU badanya itu seorang pengotor. Ada juga mereka cukup menjaga kebersihan diri, akan tetapi kerana KETURUNAN atau semulajadi badanny berbau.

Bagi merek ayng telah dikurniakan ada bauan wangi pada badanya, ALHAMDULILLAH itu adalah satu anugerah yang amat hebat. BEST kan , tak mandi pun rasa wangi je badan. betul, Mak ana mcam tu, nak buat macam mana lagi dah BONUS. tapi ada pula yang mandi.berwangi-wangian pun hanya sementara je bau tu kekal, berpeluh sikit, lama skit dah pun DATANG semula bauan itu..

Kadang-kadang ditempat keje, kita kena bergaul dengan ramai orang..Macamana kita nak berhdapan dengan orang ramai, client mahupun rakan-rakan sekerja jika badan kita berbau..MALU bukan?
Itu kalu badan kita yang berbau.. Tapi kalu BAU badan rakan-raka kita pula macam mana? kita pun tak selesa kan..

Nak tegur bimbang terasa, tak nak tegur KESIAN kat dia, nanti orang tak nak bergaul kan..SO WHAT THE BEST SOLUTION to help you and your friend?



ANTARA FAKTOR BADAN BERBAU

1. BAKTERIA
- Apabila kita berpeluh, bakteria pula menyebarkan melaluinya. Kebiasannya bahagian yang berbau seperti ketiak dan kaki akan mengeluarkan bau yang tak menyenangkan.

2. GENETIK
- DIsebabkan oleh faktor genetik dan kalenjar yang sangat aktif.

3. PEMAKANAN BERKAFEIN DAN BEREMPAH
- Elakkan bahan makan yang tinggi choline. seperti bawang putih kaffein dan berempah.

4.TOKSIN DALAM BADAN
- Bahan buangan yang terkumpul dalam badan, akibat proses pencernaan yang tidak sempurna.

"JOM KITA KASI SENTAL DALAMAN DULU......" inshaaAllah usus yang baik mampu memberi impak kepada kesihatan yang menyeluruh.

CEGAH LAH IA SEBELUM IA MENJADI PARAH.

TIPS ATASI MASALAH BAU BADAN


  • KERAPKAN MANDI DAN BERWANGI-WANGIAN
- Dah tahu badan bermasalah, rajin-rajin lah mandi. seeloknya 3 kali sehari ke. 
- Gunakan pewangi badan

  • DEODORANT
-Kebiasaannya masalah datang dari bau ketiak. Kerana disitu mudah berpeluh dan dijangkitan bakteria yang membawa kepada bau badan.
- Penggunaan deodorant juga membantu tetapi ia tidak kekal lama.

  • ELAKKAN PEMAKAIAN KETAT DAN MUDAH PELUH
-Biasakan diri dengan fabrik cottan, yang membolehkan pengaliran yang selesa. Tidak mudah berpeluh.

  • RAJINKAN DIRI BERSIHKAN RERAMBUT HALUS
- Rajin membersihkan tubuh badan, terutama kawasan ketiak dan kawasan yang ada rerambut halus, pastikan ia terjaga dan BERSIH.

  • KURANGKAN PEMAKANAN YANG TINGGI CHOLINE

-Daging, bawang putih, kaffein dan berempah.


PERKENALKAN MASTER HILANGKAN BAU BADAN



HERB-LAX

Herb-Lax secara semulajadi merangsang pengecutan otot usus. Ini membolehkan penyingkiran sisa-sisa yang teperangkap dan memendekkan masa transit, dan mengelakkan penyerapan toksik. Herba-Lax boleh membantu meningkatkan pengaliran darah, mengurangkan bau badan, jerawat, melegakan sembelit, gas perut dan usus, dan menormalkan proses usus.

ALFALFA

Alfalfa dikenali sebagai agen diuretik, pembersih badan dan penyahtoksik. Ia merangsang pengaliran hempedu, dan membuang unsur mineral bahaya dari tubuh. Ia juga membantu melindungi dari radiasi dan membantu mengawal bau badan.

GARLIC COMPLEX

Diproses secara semulajadi di bawah suhu yang rendah bagi mengekalkan SEMUA allicin. Ia juga telah dirumus untuk mengawal bau. Walaupun bawang putih salah satu penyebab nafas berbau, namun tablet Garlic Shaklee tak pecahkan sehingga ia sampai ke dalam usus kecil. Di samping itu, ia mengandungi campuran pudina dan estrak rosemary bagi mengawal bau dengan berkesan.

Permasalahan ini nampak tidak serius bukan? Namun percayalah, ia memberi kesan kepada kehidupan yang akan anda lalui hari-hari.
Kerana anda mungkin akan disisihkan, atau pun diPERLI rakan-rakan.

KAdang-kadang, ada pula yang MENGATA kat belakang anda, sesungguhnya itu lebih menyakitkan dari menghidapi penyakit bahaya kan?

THEBEST is, take an action. 
UBAH dan LAKUKANNYA sebelum ia menghantui kehidupan harian anda. BADAN yang tidak berbau memberi aroma untuk kesegaran kehidupan yang bakal anda lalui seharian kan.


BAGI MEREKA yang telah berkahwin, jangan biarkan masalah ini berlanjutan kerana ia mungkin boleh merosakkan keharmonian kasih sayang antara suami dan isteri.

BERWANGI-wangian itu satu sunnah.


sertai ana, atau ada sebarang info untuk dikongsikan dan bertanya?
just feel nice to make a call or hubungi ana ok...FREE for consultancy



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.