Friday, October 3, 2014

MINYAK NAIK, RISAU KE?

INNALILLAH............

HARGA MINYAK NAIK LAGI.

Setiap sesuatu yang menimpa sesuatu kaum mahupun individu, yang mana sesuatu itu adalah benda yang tidak baik baginya, seperti musibah adalah sepatutnya ia melafazkannya innalillah.....

Harga minyak naik lagi, siapalah ana untuk menceritakan perihal minyak mahupun kenaikan harga barang nanti akibat dari kenaikan bahan api yang menjadi KEPERLUAN setiap warga Malaysia.

Namun untuk apa kita mengeluah dan menyalah kan pihak itu dan ini. BERHAKKAH kita untuk MENAFIKAN atau MEMPERSOALAKN KETENTUAN ALLAH?
BUKANKAH SEMUA YANG BERLAKU DIMUKA BUMI INI ADALAH KEHENDAK DAN DENGAN IZINNYA..

HATI PERLU YAKIN DENGAN SEGALA LAKARAN ALLAH PASTI SARAT DENGAN RAHSIA YANG KITA TIDAK TAHU APA DAN MENGAPA..

Minyak ooo MInyak..Tanpa minyak memang tak bergeraklah kereta kan, Dan apabila dan setiap kali berlakunya kenaikan minyak, memang beratur panjanglah orang ramai untuk mengisi minyak kereta.. Tak masuk akal langsung apa yng dilakukan itu.

Macam lah esok atau lusa kita takkan isi minyak dah kan..so tak perlulah nak tunjuk cara protest macam tu. tak bijok lah bagi ana. Kalu betul -betul nak protest, sama-sama kita beramai-ramai stop naik kenderaan yang menggunakan bahan api. Kita pakat naik basikal, seronok sihat dan save gile budget kan.

Kalu bila minyak naik. beratur bagai orang nak isi minyak pada sehari sebelumnya kerana harganya murah sedikit kan, ala 20sen ke seliter kan.

Ha, jadi dah shaklee wak promosi ESP bulan ni, gunalah peluang ini. beli kaw-kaw gitu. MINYAK NAIK tapi ESP PROMOSI...ha...best kan..:)JIMAT dan selamat gitu.

Dan yang BESTNYA lagi bagi kawasan -kawasan yang tersenarai dalam COD ana, iaitu KUALA TERENGGANU DAN DUNGUN, tiada caj tersembunyi ana kenakan ok..
Ana ikhlas berniaga, walaupun kena jadi penghantar sendiri pun, TETAP tak kan menaikkan harga ok. dan inshaaAllah sempena bulan promosi esp ni, ana sediakan "sesuatu' untuk anda yang berjaya memikat hati ana k.

JGNLAH bersedih, JANGANLAH MENGELUH..KEMBALI LAH KEPADA PENCIPTA SEBENAR. Senyumlah wahai hati..minyak ooo minyak...



Sekadar hiburan utk mereka yang merasa tertekan dengan kenaikan harga minyak. Ok jom grab ESP shaklee banyak-banyak ..

ESP HOT ITEM tengah promosi ni....




_____________BERLAPANG DADALAH DENGAN KETENTUAN ALLAH_______________




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.