Saturday, August 16, 2014

ESP

ENERGIZING SOY PROTEIN

ESP ini diiktiraf oleh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan.

Kacang soya yang digunakan shaklee hanya mengandungi "non-GMO" (non genetically modified organism) yang mana isa diproses pada kadar suhu yang rendah.

ESP juga adalah satu-satunya produk yang di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia.

Ia juga kaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur tua dan muda.

Kandungan Indeks Glisemik(G.I) yang rendah iaitu 39 menjadikan ia sangat sesuai untuk penghidap penyakit kencing manis.



Antara Manfaat Utama

>> Awet muda - Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland dan lain-lain.Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.
>>Baik untuk hormon - Kacang soya adalah stu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya adalah bersamaan dengan hormon wanita.
Ia membantu merendahkan paras kolestrol dan sakit jantung.
>> Baik untuk prostat - Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik untuk pemulihan uterus,ovari,menopous dan pembesaran prostat.
>>Kulit remaja - Meransang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, megembalikan radian kulit dan kepejalan otot,percepatkan sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.
>>Pembekal tenaga - Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun.
>>Membaiki pigmentasi - Membaiki masalah rambut seperti beruban dan gugur. membaiki masalah pigmentasi,kedutan dan kesan tua.
>>Membaiki memori - Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan. 



*cadangan pemakanan - 2/3 kali sehari, 2sudu besar(perut kosong) boleh dicampurkan dengan pelbagai minuman lain. Tetapi elakkan bersama susu
-Jika mereka yang mengamalkan diet boleh mengambilnya 1sudu sehari.
- esp juga boleh dijadikan masker, penggunaan yang berterusan mampu memberi kesan yang baik untuk kulit anda.

______________________________________________

"Sentiasa sihat, mampu memberi keyakinan pada diri untuk tampil hebat dan menarik, hargailah nikmat cantik pinjaman Allah."
_______________________________________________








No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.