Sunday, August 10, 2014

GLA complex


GAMMA-LINOLENIC ACID (GLA)  shaklee diestrak dari BORAGE yang mengandungi lebih dari 2 x ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah 3x lebih dari segi bioavailabiliti dan 3x lebih berkesan dari EPO(Evening Primrose Oil). Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik dikawasan Saskatchewan.



Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik OMEGA 6.
Ia digabungkan dengan minyak SUNFLOWER dan VITAMIN E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.
Badan manusia tidak menghasilkan asid  lemak Omega-6 dan badan kita  amat memerlukan asid lemak omega-6. Ia diperlukan badan untuk membentuk PROSTAGLANDIN.Prostaglandin adalah bahan yang berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawal atur proses badan yang normal.



Dengan adanya OMEGA-6 ia mampu MENURUNKAN PARAS KOLESTROL JAHAT (LDL) dan MENINGKATKAN PARAS KOLESTROL BAIK.

MIGRAIN 



GLA complex shaklee juga sesuai untuk mereka yang mengalami masalah migrain. Ini adalah kerana Gla juga menghalang pembekuan darah dan merangsang peredaran darah, dan apabila tekanan darah normal ia mampu untuk mencegah migrain dari berlaku.

KESUBURAN



Selain itu, Gla juga membantu masalah kesuburan wanita dan juga lelaki. Ia mampu untuk melancarkan perjalanan sperma untuk proses persenyawaan. GLa menghasilkan lendir baik dalam serviks ia membolehkan sperma berenang ke tempat yang sepatutnya. Membantu memanjangkan jangka hayat sperma. Ia juga membantu wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan.

SENGUGUT



Dengan pengambilan mengikut doz yang betul, GLa amat berkesan dalam mengatasi masalah wanita, iaitu PMS.Ia boleh mengawal pengeluaran prostaglandin. Yang mana prostaglandin yang berlebihan membuatkan sengugut. Sengugut adalah disebabkan kekejangan pada otot rahim.

KESEGARAN DAN KEBERKESANANNYA terpelihara oleh SHAKLEEGUARD, anti-oksida semulajadi yang dipatenkan.





GLA Complex bukan sahaja untuk wanita 

Sebenarnya supplemen GLA asid linoleik yang sama penting dengan asid amino tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia, ianya hanya diperolehi dari makanan. sangat penting untuk kanak-kanak(potong gel lembut dan campurkan isinya dengan makanan), remaja, dewasa dan juga menopous dan andropause(menopaus lelaki).

ANTARA MANFAAT LAIN GLA complex






"Usahakan yang terbaik untuk menjaga kesihatan anugerah Allah..
hargailah masa-masa sihat anda.."

HUBUNGI ANA:



CALL AND WASSUP:017-9772927
1095940 SID HEBAT ANDA!!

FREE CONSULTANCY
FREE GIFT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.