Monday, September 29, 2014

HELP OTHERS LIFE WITH SHAKLEE

KEHIDUPAN ini adalah bersifat sementara. Maka hargailah ia selagi kita masih bernyawa.
KITA HIDUP HARI-HARI, namun MATI hanya SEKALI.

Sejak kehilangan ayah, pada 23 disember 2013, ia banyak menyedarkan ana, ia banyak mengubah ana. Kehilangan orang yang tersayang, kehilangan tunjang utama dalam kehidupan ana membuatkan sukar untuk ana melalui hari-hari mendatang. Ayah insan yang sentiasa berada bersama ana tatkala ana sukar mahupun senang. Dia penguat dan penyokong dalam kehidupan ana. Tanpa dia, HILANGLAH DOA untuk kehidupan ana.

Namun, kehidupan tetap ana kena teruskan, kerana ada yang masih mengharapkan ana, suami dan anak-anak. Amanah ayah, supaya ana menjaga mak pun turut ana pikul ketika ini.

Lantas, hari demi hari, makin ana dapat kekuatan untuk teruskan kehidupan ini. Mulakan kehidupan ini dengan LEBIH BAIK DARI SEBELUMNYA..Tapi bagaimana?

LETS HELP OTHER LIFE..WHY??



Terkenang kehidupan ana ketika ayah masih ada, terasa masa ini cukup singkat berkongsi hidup dengan insan SEHEBAT ayah. yup! tiada insan SEHEBAT ayah. Terasa sedikit penyesalan kerana tidak dapat berbudi dengan ayah sepenuhnya ketika hanyat ayah masih ada.
Walaupun ana sedikit puas, puas kerana BERJAYA menjadi anak yang baik untuk ayah.

Berjaya memberikan kejayaan ketika ana belajar dulu untuk ayah. Berjaya memenuhi impian ayah. Kekecewaan itu kerana TIDAK SEMAKSIMA mungkin ana dapat berikan untuk ayah, sedangkan ayah telah memberikan yang TERBAIK untuk kami anak-anak.

Ana terfikir, selama 29 tahun aku menjadi ank kepada ayah, apa yang paling hebat aku tunjukkan dan buktikan pada ayah.Emmm, tak ada. sejak kawen, fokus utama aku pada keluarga, So, betapa penyesalan yang amat dalam diri ini.
Dan dengan itulah ana berazam untuk MENEBUSNYA pada masa dan saat yang Allah masih berikan untuk ana hari ini. MANFAATKAN hari-hari ini untuk memberi MANFAAT KEPADA YANG LAIN.

Terbaca ana satu artikal tentang menolong orang ini..Apa yang dapat ana simpulkan di sini melalui pemahaman dan penulisan tersebut ialah, untuk MENCAPAI atau MEMILIKI KEBAHAGIAAN HIDUP yang sebenar, ADALAH DENGAN MEMBERI KEBAHAGIAAN KEPADA yang lain.

Apa yang anda inginkan dalam kehidupan ini? redha manusia ATAUPUN REDHA ALLAH?
kehidupan hari ini tidak menjaminkan apa-apa, jaminan hanyalah sekadar sementara, namun jaminan disana adalah yang HAKIKI.

Pendek kata, Nak BAHAGIA kena BERI dahulu orang lain bahagia. Bagi dan beri kebahagian kepada mereka, INSHAA ALLAH kebahagiaan kita akan MUNCUL sendiri. JANJI ALLAH ITU PASTI.

ALLAH hadirkan hidayah ini pada ana, terasa amat bertuah dan bersemangat untuk teruskan kehidupan ini, rasa seolah-olah ayah ada bersama ana. PERNIAGAAN SHAKLEE!!! yes,

Ana pilih untuk membantu lebih ramai lagi insan-insan diluar sana HIDUP SIHAT SELAMAT dan bahagia selalu dengan suplemen ini. BUKAN BONUS ATAU GANJARAN dunia semata-mata.
KENAPA SUPLEMEN SHAKLEE?? kerana hanya yang TERBAIK untuk semua. KERANA
ANA YAKIN IA SELAMAT DAN BERKESAN.
Tidak pula ana untuk memilih suplemen lain, kerana yang TERNYATA selamat inilah yang terbaik.

InshaaAllah semoga lebih ramai insan diluar sana sedar akan PENTINGNYA kesihatan untuk teruskan kehidupan yang lebih baik.PILIHLAH YANG TELAH TERBUKTI SELAMAT DAN BERKESAN.pilihlah shaklee.

Jangan bazirkan hari-hari kehidupan yang kita lalui ini dengan sesuatu yang sia-sia. PENUHILAH ia dengan sesuatu yang bermanfaat. BERIKAN yang terbaik untuk yang lain. KONGSIKAN yang terbaik kepada lebih ramai lagi insan-insan diluar sana untuk kehidupan yang lebih sihat.

Jom, sama-sama dengan ana, sertai shaklee, kita kongsikan dan berikan yang terbaik untuk kehidupan yang lain, inshaa Allah kita akan ketemui kebahagiaan hidup yang sebenar.Kita sama-sama bantu mereka yang sakit, sihat dan mampu kembali ceria dengan izin Allah. Ana dah rasainya, ana ingin MELIHAT insan-insan yang ana sayang juga turut merasainya..

SAMA-SAMA KAYA dan BERJAYA.berjaya DUNIA DAN AKHIRAT, semua ini bukan ucapan kosong semata-mata, ia adalah KENYATAAN yang benar dan FAKTA yang sebenar.

HARGAILAH hari-hari hidup anda, Lets help others, by giving them a better life with shaklee.
SIHAT DAN KAYA.KAYA DAN BERJAYA inshaaAllah.
Kita berusaha mencari yang terbaik, Allah jua penentunya.

nota:suplemen shaklee bukan bertujuan untuk merawat atau mengubati.

amin.

Lets join me for helping others life much more better.



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.