Saturday, September 20, 2014

RAHSIA REZEKI BERGANDA

BISMILLAHIRRAHMANNIRRAHIM......

Syukur ke hadrat Ilahi dengan LIMPAH kurniaNya dapat Ana sama-sama kongsikan sedikit ilmu kepada para pembaca yang DISAYANGI, INSHAALLAH..

RAHSIA REZEKI BERGANDA..persoalan ataupun kenyataan?Nampak ayatnya macam mudah bukan?? Namun adakah hasilnya atau perbuatannya semudah yang dinyatakan?
REZEKI adalah urusan Allah, namun kita sebagai HAMBANYA perlulah YAKIN dengan JANJI ALLAH.

REZEKI yang Allah janjikan bukanlah sekadar nilaian wang ringgit, namun meluas ianya meluas. Anak-anak sihat, hubungan suami isteri bahagia, urusan kerja di permudahkan,KESIHATAN,BAHAGIA, banyak kesulitan dapat di permudahkan. Ini semua adalah rezeki. Terdapat beberapa cara atau RAHSIA untuk kita AMALAKN sebagai amalan kehidupan kita sehari-hari untuk kita gandakan REZEKI yang ada. ANTARANYA ialah :-

>> PERMULAAN HARI DENGAN SEDEKAH ALFATIHAH KEPADA IBUBAPA 

>> BERSEDEKAH

>>AMALAN SOLAT SUNAT DHUHA

>>AMALAN SOLAT TAHAJUD

>>ZIKIR DAN DOA

>>JAGA SOLAT/SOLAT AWAL WAKTU

>>SENYUM

>> SENTIASA BERSANGKA BAIK

>>JAGA HUBUNGAN SESAMA SAUDARA SEAGAMA

Kesemua amalan-amalan yang Ana nyatakan adalah nampak mudah bukan..Namun penghayatan dan amalan hari-hari membuatkan kita sentiasa diuji.

Setiap permulaan yang baik, Allah pasti hadirkan 'cuitan' KASIH tanda MENGUJI sejauh mana KEIKHLASAN kita dalam BERIBADAH dan SUJUD kepada PENCIPTA

TEPUK DADA TANYA IMAN kita, sejauh mana KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN kita kepada JANJI-JANJI ALLAH. Ramai yang PERCAYA namun tidak RAMAI yang YAKIN dengan sebenarnya KEYAKINAN kepada URUSAN ALLAH.

Secara mudahnya,MULUT BERKATA YA tapi HATI MENIDAKKAN. Itulah lumrah manusia. NAMUN jika IMAN DAN TAKWA mendahului segalanya, inSHAALLAH hanya senyuman yang dapat kita ukir tatkala kita diuji ALLAH.

RAHSIA yang Ana ingin KONGSIKAN disini ialah, RAHSIA REZEKI BERGANDA DENGAN BERSEDEKAH...YUP!!!!!! SEDEKAH.....:)

Ana bahagia,inshaAllah hari-hari Ana akan sentiasa BAHAGIA, SENYUMAN ITU juga sedekah, nampak manis, nampak bersahaja wajah-wajah mereka yang MURAH dengan senyuman, ALLAH lapangkan diri mereka dari KEKUSUTAN,

SEDEKAH, tidak perlulah puluhan ribu,ratusan, namun ia PERLU keikhlasan. bak kata pepatah suami Ana. "IKHLAS IS something LIKE WHEN U BUANG AIR BESAR, WHEN U BUANG AIR BESAR,U LEPASKAN SO AFTER THAT U TAK INGAT DAH,APA dan BERAPA BANYAK YANG U LEPASKAN TADI KAN?"

Itu untuk bahasa mudah faham lah istilah ikhlas tu. Hatta RM1 sehari pun sudah memadai untuk anda GANDAKAN REZEKI ANDA..Macam ye ye je Ana ni kan..emmmmm KENAPA TIDAK??

TIDAKKAH ALLAH TELAH BERJANJI..Firman ALLAH


FORMULA ALLAH nyata dah jelas sangat dah iaitu. 1-1=10..nampak sangat tipu Ana oi!
MASYAALLAH, semuanya benar, dan benar-benar belaka, apa yang perlu untuk anda merasai nikmat dah merasai KEZAHIRAN JANJI ALLAH ITU adalah YAKIN..YAKIN..dan YAKIN.

ITU sahaja, bukan susah pun kan. Tapi pelaksanaan keyakinan itu hanya pada mereka yang benar-benar mendalami sahaja mampu untuk menjawabnya.

Jadi untuk apa anda takut dengan MEMBERI? Bimbang duit atau harta anda makin berkurang? Sebenarnya itu semua adalah bisikan HALUS SYAITAN yang sentiasa BERUSAHA untuk melalaikan kita, Sentiasa menakut nakutkan kita dengan sesuatu yang bukan-bukan.


Tidakkah syaitan telah bersumpah yang 'syaitan and the Geng akan menyesatkan ank-anak adam sehingga hari pembalasan?' Astaghfirullah. Mohon jauhlah kita dari golongan mereka-mereka yang sesat,NAUZUBILLAH..Jadi sentiasalah kita berpesan-pesan kepada kebaikan.

KEMBALILAH KITA kepada ajaran dan SUNNAH Rasulullah, BERPEGANGLAH kita kepada panduan hidup kita iaitu ALQURAN inshaAllah kita tidak AKAN SESAT.

Ingatlah wahai teman-teman, apa yang kita sedekahkan Allah tidak akan GANTIKAN, malah ALLAH akan GANDAKAN dengan apa yang telah kita pulangkan.Dan ingatlah sentiasa, bahawa semuanya MILIK ALLAH.

TAK TAHU NAK MULAKAN MACAMANA?

Mudah sahaja, senyum itu sudah sedekah, Namun alangkah indahnya lagi jika kita dapat MEMBERI sesuatu agar PEMBERIAN kita itu mampu memberi MANFAAT kepada yang lebih MEMERLUKAN.

SEMPENA PROMOSI SHAKLEE bulan ini, PIHAK Shaklee dengan rase terpanggilnya mengadakan promosi MEMBELI SAMBIL BERAMAL.

Amat sesuai sekali dengan KEHADIRAN BULAN HAJI, iaitu BULAN IBADAH KORBAN. Penghayatan KORBAN itu sendiri ingin mengajar kita untuk berkorban ke jalan ALLAH.
KORBANLAH sedikit harta kita untuk mereka-mereka yang amat memerlukan.

InSHAALLAH,janji ALLAH itu PASTI..IKHLASKAN HATI dan senyumanlah.

JOM SAMA-SAMA KITA MULAKAN SESUATU KEBAIKAN DENGAN IKHLAS.
MULAKAN DENGAN SEDIKIT INSHAALLAH LAMA-KELAMAAN MENJADI AMALAN HIDUP KITA,

PROMOSI MEALSHAKES SELARAS DENGAN USAHA AMAL UNTUK MEMBERI KEHIDUPAN YANG LEBIH BAIK KEPADA KANAK-KANAK..
"LETS CARE FOR OUR CHILDREN"



APA YANG BESTNYA, SETIAP PEMBELIAN SET PROMOSI, IAITU BELI 3 PERCUMA SATU, SEBAHAGIAN WANG ANDA AKAN DIDERMAKAN KEPADA BADAN-BADAN KEBAJIKAN UNTUK KANAk-KANAK.

HA!!!BUKAN ITU SAHAJA..PAHALA SEDEKAH ANDA DAPAT, MALAH DENGAN PEMBELIAN 3 TONG MEALSHAKES ANDA DAPAT PERCUMA 1..SO APA NAK DINAFIKAN LAGI DENGAN JANJI-JANJI ALLAH?

Amal kebajikan yang kita buat,PASTI ada GANJARANYA..



Kami bukan sahaja berniaga, malah kami tujuan UTAMA KAMI adalah MEMBERI KEHIDUPAN yang lebih baik INSHAALLAH. Kami sekadar BERUSAHA MEMBERI YANG TERBAIK, namun semuanya HANYA DENGAN IZIN ALLAH.

JOM MULAKAN DENGAN BISMILLAH..MULAKAN SEDEKAH.:)



_____________________________________________________________________________

"FORMULA ALLAH INDAH SANGAT .. 1-1=10 SUBHANALLAH.."
________________________________________________________________________














No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.