Tuesday, September 23, 2014

SHAKLEE EFFECT

WHAT A LIFE!!!!

Mengetahui perihal produk Shaklee dah lama. Masa tu ana tak tahu lagi kesemua jenis produk-produknya. Cuma yang tahu, produk shaklee berkesan dan Mahal. Itu sahaja pengetahuan Ana tentang produk Shaklee ni.

Namun MENGENALI dengan lebih apabila Ana sendiri yang mengambilnya sebagai suplemen ketika mengandung kali ke2. Namun Allah menentukan segalanya, suplemen tu tak sempat nak bagi kesan yang baik untuk kandungan Ana kerana ana KEGUGURAN. So from that, Ana take it as suplemen kesihatan diri je.

Setelah sedar yang diri Ana ni memang bagi respond baik kepada suplemen Shaklee, Ana berasa percaya dan yakin dengan produk Shaklee. KERANA KESELAMATAN DAN KEBERKESANANNYA .

Jadi, ana dah mula JATUH CINTA secara perlahan. Banyak post-post Shaklee di FACEBOOK. Ikutkan hati maunyer cuba semuanya. Namun kalu ikutkan KEWANGAN memang hanya mimpilah jawabnya. So Ana slow2 mengikuti perkembangan dan info Shaklee ni..

Start BUSINESS SHAKLEE ini,. bulan JUN 2014.



KENAPA PERNIAGAAN SHAKLEE??

-kerana masa itu nak isi masa lapang time pregnant. tapi terlajak serius bulan Jun lah
- kerana Ana menggunakannya dan YAKIN.
- kerana CARA PERNIAGAAN DAN AHLI 'GROUP' yang amat membantu sangat.
-KERANA dah JATUH CINTA sangat ..
-kerana insan bernama WAN MULIANI banyak membuatku tersedar dari mimpi

SUBHANALLAH....SEMUANYA hanya DENGAN IZIN ALLAH...

Dari mengetahui je, lepas tu mengenali dan selepas itu mendalami..INDAH SGT rupanya dengan SHAKLEE ini. Anda mungkin tak percaya jika anda belum 'GALI' secara dalam BUSINESS SHAKLEE ini. percayalah anda juga pasti LOVE and PASSION sangat bila anda dah kenal RAPAT dengan shaklee .

ANTARA KESAN SHAKLEE KEPADA KEHIDUPAN ANA

Ana yang DAHULU......

-Ana terlalu MISKIN dengan pemikiran. terhadap diri sendiri, rakan-rakan dan juga sewaktu dengannya. Selalu je negative thinking, terlalu fikirkan masalah daripada penyelesaiannya.

- Kesihatan pula, huhuhu, so so je. Memang tak tahu apa-apa. Ilmu lagilah sangat kalu pasal sakit or something like ubat-ubatan ni.

-Ibadah pula, honestly memanglah malu untuk dikongsikan, tetapi Ana ingin lihat sebelah sudut yang baik je. Yang wajib tu memanglah WAJIB lakukan, tapi KUALITINYA tu, Ana tak tahu lah kan, dan yang sunat pula ikut suka atau bila ana perlukan je..Nilai-nilai semula, layak ke Ana ni dinilai MUKMINAH?

-Hubungan dengan suami, tak seindah sekarang. YUp!..ada je yang tak kena. Macam Panas je .

-Masalah kewangan keluarga lagilah sangat menghantui, ada je rasa tidak mencukupi. Nak bersedekah memang mikir sokmo lah. Mikir cukup tak untuk anak, untuk belanja harian dan sebagainya.

-Dhuha??huhuhu, kalu dalam sebulan tu sekali tu mujur sangat lah..Kadang2 setahun tu boleh kira jari je kot. Tahajud, bangun 1/3 malam sekali dua je kot setahun. MasyaAllah betapa hinanya aku disisi Allah. Malunya aku sebagai hambaMu.

- Emosi memang tak seperti sekarang ni. Terlalu banyak masalah yang ana pikirkan je. Hari-hari Ana sedih je sentiasa. Yelah bila diri ini jauh dengan Allah maka yang nak mendekatkan diri ialah syaitan..Jadi ada ke unsur-unsur tak baik datang dalam pemikiran ni.

Ana yang SEKARANG,,,:)





-ANA YG SEKARANG, POSITIVE sokmo k.. yup, sampaikan apa aje suami nak cakap negative ana betulkan..CAKAP dan MINTAKLAH YANG BAik-BAIK. Selau berjaga-jaga bila berkata-kata walhal dalam proses mendidik anak-anak sekali pun

- Kesihatan adalah benda penting dalam hidup ana sekarang ni. Baik kesihatan Ana, anak-anak dan juga suami. Apa yang lebih penting kesihatan orang-orang tersayang. Dan yang paling best, dapat membantu lebih ramai orang sihat.SubhanaAllah.

-Bab ibadah plak..SUBHANALLAH, inilah nikmat Allah yang ana tak kan pernah menyesal mengenali SHAKLEE. bukan produk shaklee yang membuatkan Ana BEST BERIBADAT, akan tetapi mengenali Shaklee memboleh kan ana bergaul dengan RAKAN-RAKAN yang best sangat.
YANG sentiasa mengajak Ana untuk lebih dekat dengan PENCIPTA.
YAALLAH ..hidayah Allah amat luas, cuma kita je yang tak nampak dan TIDAK pernah untuk MENGHARGAINYA..
DHUHA, alhamdulillah menjadi rutin wajib dalam kehidupan Ana hari-hari. Kalu tak buat tu rase macam ada je DOSA besar yang Ana lakukan. MAcam kita tertinggal solat fardu.
MASYAALLAH..indah sangat bila DHUHA ini dah sebati dengan diri, tak kaya pun HATI lapang dan tenang je..TERASA yang diri ini cukup KERDIL disisiNYA.
TAHAJUD menjadi makanan setiap minggu, inshaAllah akan ditingkatkan lagi as MAKANAN HARI_HARI..kenapa? Allah maha PENYAYANG..
Terlalu banyak dah NIKMAT2 yang DIA berikan untuk Ana, jadi untuk apa Ana nak menafikan NIKMAT-NIKMAT itu semua, dan untuk apa ANa berlaku SOMBONG padaNya..
BERSUJUDlah sentiasa pada DIA yang maha PEMBERI.

BARULAH rasa sibuk je hari-hari sebagai HAMBANYA..tidakkah HAMBA kerjanya HANYA PADA SIPENCIPTA?

-KASIH SAYANG kami, suami isteri lebih utuh. lebih baik lebih harmonis lebih BAHAGIA.SUBHANALLAH..terima kasih yaAllah..hanya ALLAH MENGETAHUI segalanya.
Suami Ana adalah yang TERBAIK. DIa cukup-cukup membantu dan menjadi PAPA yang MITHALI kepada anak-anak. TIada yang lebih INDAH, bila kehidupan kita lebih dihargai OLEH ORANG TERSAYANG..tErima kasih SUAMIKU.

Dan hari-hari ana kini, lebih suka MEMBERI daripada MENERIMA.. best sangat kalu dapat bersedekah, seolah-olah hilang bebanan dunia pada diri ini.

JADI apa lagi untuk Ana menafikan dengan PERNIAGAAN SHAKLEE INI??

Apa yang baik cuma Ana nak kongsikan dengan semua..BILA BERKONGSI IA LEBIH SERONOK. Memang seronok sangat...

SATU je matlamat Ana...INGIN BANTU LEBIH RAMAI LAGI ORANG SIHAT DENGAN SUPLEMEN TERBAIK DUNIA NI...

SELAMAT BERKESAN SEMULAJADI...
BONUS???GANJARAN?? itu semua kerja dan urusan ALLAH. Bukan UNTUNG yang ana cari tapi CUKUPLAH jika diri ini dapat MEMBERI DAN BERKONGSI rasa yang sebenar dengan sEMUA orang terutama sekali SAUDARA seagama ANa.



DOAKAN AGAR ALLAH PERMUDAHKAN SEGALA URUSAN ANA..inshALLAH.

nak join Ana..Jom SAME-SAMA KITA BAHAGIA BERJAYA DUNIA DAN AKHIRAT.





------------------------------I LIKE, I LOVE and i PASSION with SHAKLEE----------------------------





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.