Wednesday, September 24, 2014

RAHSIA KEKAL CERGAS DAN BERSERI DALAM BERPANTANG

BIARLAH RAHSIA.....itu kata penyanyi Dato' Siti Nurhaliza,

TapiTIADA RAHSIA pada Ana ,hehehe. Walaupun usia belum cukup matang 'sangat' nak berkongsi rahsia KEKAL CERGAS DAN BERSERI ketika berpantang.
Ana berkongsi cerita berdasarkan pengalaman Ana sendiri, berpantang anak pertama dan kedua. Bagi mereka yang lebih HEBAT lagi, boleh la sama-sama kita bertukar-tukar pendapat untuk KONGSIKAN YANG TERBAIK untuk Manfaat semua kan.

Tahun 2011, di usia Ana ketika itu, 27 tahun pada tarikh 22 jun Ana selamat melahirkan nak HEBAT anugerah TERINDAH Allah untuk Ana dan suami. Best sangat melalui saat-saat indah ketika bertarung nyawa untuk melahirkan anak sulong kami yang sekang ini berusia 3tahun 3bulan.

Ketika TEMPOH BERPANTANG kali pertama itu, ana tidak mengambil apa-apa suplemen untuk support diri. Kerana masa itu Ana kurang ilmu tentang ini semua. Kerana Ana lebih percayakan kepada NATURAL.(tak tahu lagi betapa NATURALNYA produk shaklee masa tu).
Ana memilih untuk berpantang cara MAK BERPANTANG..kata ayah. mak betul2 menjaga tubuh dia ketika dalam pantang. kerana itulah aset penting SEORANG ISTERI.

PERNAH ketika membawa afiq check up kat klinik kesihatan. masa tu dah dalam tempoh 1bulan lebih gitu, Pembantu makmal tanya Ana, sihat tak ni. saya nampak wak lesu dan tak bermaya je.
Emm, sedangkan Ana rase sihat macam biasa je.Dia tanyakan lagi" ke berpantang makan sangat ni?"
Dengan yakin Ana mengiakan pertanyaan itu..Lepas itu dia senyum je..

2014 usia Ana dah masuk 30. 3rd siris.Tubuh pun banyaklah yang dah kena ketatkan ksru-skrunya.
Namun dalam tempoh berpantang anak kedua ini lebih memberi KESEGARAN DAN KESERIAN pada diri Ana, Berbeza sangat ketika berpantang Auni ni, tak tahulah kot kalu orag kata sebab anak perempuan so time berpantang nampak lah seri pada muka tu.

Masa mengandungkan Auni lagi Ana dah amalkan mengambil suplemen SHAKLEE, lepas mengandung pun Ana tetap continue dengan suplemen itu. Ubat klinik yang nurse bagi tu Ana biar kan je. sebab KEBERKESANNAN suplemen shaklee memang TERBUKTI dan SELAMAT

Ketika dalam berpantang, adik Ana sendiri tegur, kenapa KULIT nampak cantik semacam je..CERAH dan BERSERI sikit. Ana hanya senyum je. Tak tahu pun kesan suplemen Shaklee, Badan pun rasa CERGAS sangat bergerak walaupun sakit.

BUKAN itu sahaja. malah rambut Ana sihat dan tak banyak GUGUR..SubhanAllah best sangat..
Abg plak asyik membelai je kulit muka, Dia cakap halus je..BERsih,,SERI ORANG BERPANTANG kot..huhu, mcamlah Ana ni pertama kali berpantang dulu takde pun mcam tu.HIHIHI..

nurse siap tegur ana lagi.."USIA DOK PADAN DENGAN TUANNYA..MCAM BUDOK SEKOLAH JE lagi..:)"

JOM SAMA-SAMA kita AMALKAN BERPANTANG CARA SIHAT DAN SELAMAT


  • HARI KE2 TERUS BERURUT DAN MANDI AIR SEMANGAT(SERUN)
  • PASTIKAN MANDI AWAL
  • ANA PASTIKAN AIR MASAK AMBIK DENGAN KUANTITI YANG BANYAK
  • ANA PASTIKAN MENU ORANG BERPANTANG!!DISIPLIN
  • SUPLEMEN AMAT PENTING BAGI ANA.VITA-LEA,B-COMP,ESP DAN ALFALFA
  • VITAMIN C NON STOP FOR LUKA DAN SERI KULIT
  • MASKER MUKA
  • SCRUB BADAN, TIME BERPANTANGLAH DAKI-DAKI CEPAT HILANG
  • SETIAP KALI NAK MAKAN PASTIKAN PERUT DIBEKUNG,WAJIB!
  • RAMBUT IKAT BETUL2 KEMAS DAN KETAT KE ATAS
  • STOKIN SENTIASA PAKAI
  • MINYAK PANAS SENTIASA ANA SAPUKAN PADA PERUT DAN BETIS
  • LOSYEN MUSTAJAB
  • JGN MISS BERTUKU UNTUK KESAN MASA PANJANG. PERUT FLAT!!:)
LAKUKAN DENGAN YAKIN, Tak rugi pun. SUAMI makin sayang tau. Kalu anda MALAS, anda sendiri yang rugi kerana penjagaan diri hari ini akan memberi kesan yang ketara sangat ketika anda berusia nanti..PERCAYALAH. Berpantang cara moden, memanglah best, tak cerewet bebas dan berasa CERGAS je kan. Namun anda kena beringat, kesan-kesannya anda akan  rasa ketika tua nanti


ANTARA KESAN TAK BAIK TAK BERPANTANG


-Urat-urat hijau kaki dan betis timbul

-Rahim lemah dan Mudah mendapat KANSER RAHIM

- Selalu sakit-sakit urat dan pinggang

-Mudah letih dan lesu.

-Perut bergeleber dan MEMBUNCIT

-GEMUK

- Hilang seri pada wajah

-KURANG SERONOK ketika 'bersama' suami.

Walaupun dengan adanya suplemen Shaklee, Ana tetap MENGAMALKAN CARA ORANG DULU2 kerana Ana tahu akan KEBAIKANNYA. kerana Mak ana beranak 5, namun badan dia sekarang cergas dan CANTIK persis ANAK DARA..hihihi.

Bidan sendiri cakap, CANTIKNYA MAK, macam anak dara je.MESTI JAGA masa berpantang ni.
ANA HANYA TERSENYUM BANGGA

So apa anda rasa, dah mak sendiri orag tegur macam anak dara, TAKKANLAH Ana si anak ni nak kelihatan mcam MAK DARA kot???ko RASE???hihihi...

Cubalah set BERPANTANG SHAKLEE..inshAllah ianya BANYAK membantu proses BERPANTANG yang terbaik untuk anda.




Bagi teman-teman yang bersalin secara PEMBEDAHAN pula, VIVIX adalah solution suplemen yang terbaik untuk anda cepat-cepat recover luka pembedahan dan MEMBERIKAN TENAGA yang OPTIMA untuk anda inshaALLah..
Ini berdasarkan testimoni KAWAN Ana sendiri, yang BEST pula..ADA SIDE EFFECT sampai sekrag ni..KULIT NAMPAK BERSERI TEGANG DAN ANJAL tanpa makeup..


Ada yang berminat?JOM CALL /WASSUP ana segera inshaAllah Ana KONGSIKAN yang terbaik untuk anda semua DENGAN PERCUMA konsultasi:)





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.